søndag 7. desember 2008

helg og bilder...

ja, så da var det siste dagen i helga da... en av de diggeste helgene jeg har hatt på lenge... den har bestått av... nokså INGENTING... diiiiiiiigg... bare slappa av på Nesodden sammen med pappa og Tara og sett på tv og lest ikke-lekser-ting og rett og slett bare kost meg! Har kanskje gjort litt for lite lekser, i å med at jeg bare har lest de første 20 sidene til religionen... men det er jo DØDSKJEDELIG og over 100 sider... Det er ALT for mye... men jaja, jeg har sett mye på Hanna Montana på disneykanalen og andre morsomme serier, så det har vært ute av hodet mitt...

Men plutselig ringte Sondre i dag, og sa at bildene jeg hadde levert inn til programbladet var alt for små... =O "hm... ok, sa jeg" men jeg kan virkelig ikke forstå hva han mener, FORDI:

1) Jeg har speilreflekskamera - som betyr generelt store bilder

2) Jeg har hatt på instillingen L, som betyr LARGE - som vil si VELDIG store bilder (på noen har jeg hatt medium - men det er fortsatt store bilder)

3) Jeg har ikke komprimert bildene, bare klippet litt på dem, skifta på lys og sånt (på noen redigert inn personer), og tatt de ut av photoshop med høyest mulig kvalitet...

Hvordan ble de da FOR SMÅ til programbladet??? har de blitt komprimert i overføringa til minnestikk? er det pr som surrer med størrelsen? 

Eller har jeg rett og slett gjort en dårlig jobb? =S

3 kommentarer:

ingrid_jalla sa...

sykt irriterende! betyr dette at du må ta bildene på nytt? stakkars deg!

Stress-Less-Tess sa...

Jeg syns du har gjort en brukbar jobb! :)) Du er flink

FridaTrollet sa...

hehe... neida, var ikke så krise som jeg skulle ha det til... PR som hadde surra litt bare... mine bilder var store som bare det de!