fredag 4. desember 2009

julestress og mother courage

etter mas fra flere hold, er jeg nødt til å ta pennen fatt og skrive litt mer om hva jeg holder på med... så derfor, på denne fredagskvelden, tenkte jeg at jeg skulle lage jeg meg en stor kopp med te (ps jeg smiler og tenker på kimmelim og emililie), sette på noe go' musikk i bakgrunnen (The Subways), brekke av en sjokoladebit, og se hvilket bokstaver fingrene mine bestemmer seg for å trykke på...

Vi nærmer oss jul med stormskritt, og med jul kommer også julestress... julestress i mitt tilfelle nå vil si lekser... Det har vært relativt rolig på leksefronten hittil... en del lesing og sånt, men nå er det faktisk ikke lenge til semesteret er ferdig, som vil si at jeg må levere inn sluttoppgavene mine... jeg har 4 fag, eller moduler, som vil si 1 essay i hvert fag (faktisk 2 i det ene), så tilsammen 5 essay... nå skal de heldigvis ikke være så lange, rundt 1000 - 1500 ord, og det er jo ikke allverdens, men likevel... jeg skal jo faktisk få til dette her på engelsk også da... så nå er det bare å la alkoholflaska ligge på hylla og dytte nesa ned i bøkene de neste ukene (som om det kommer til å skje, jeg bor jo i alkoholikerlandet) men jaja... jeg har såvidt begynt på den ene essayen - den mest kjedelige, men ikke begynt å skrive noe, holder fortsatt på med tankekart og greier...

I morgen drar jeg for å se på "Mother Courage and her children" på national theatre... igjen... denne skal jeg skrive 2 essay om... og ja, jeg skal faktisk se den alene... første gang jeg drar på teater alene, føler det blir skikkelig rart... men jeg fant ut at jeg rett og slett bare måtte... jeg har glemt så mye av forestillingen, og det er så lenge siden jeg har sett den, at jeg ikke klarer å skrive noe om den... dessuten var det en veldig kul forestilling... se trailern her! utrolig flinke skuespillere, spennende fortelling og UTROOOLIG musikk...
Fiona Shaw som spiller hovedrollen er drit flink, jeg har ikke tenkt noe spes om henne før (det er hun som spiller petunia Dursley i Harry potter filmene, altså tanta til harry).. men her er hun iallefall helt fantastisk... og haha... Stykket handler naturligvis om Mother courage og hennes barn (ligger litt i tittelen det), og jeg husker da jeg så på stykket første gang at jeg så litt spesielt på den ene sønnen hans.. og tenkte... jøss.. han var jo ikke så ille; bustete halvlangt brunt hår, 20-års alder'n og absolutt fiin kropp... WHO IS THAT GUY?! tenkte jeg... det må jeg finne ut av...

...

... jeg må bare få si først at jeg satt langt unna, så kunne ikke se noen detaljer eller liksom noe close up... og at han har forandra seg veldig, VELDIG mye etter sånn dere tenker han ser ut... det var Harry Melling ... ja, jeg er flau...


DA veit du at du er singel ass...


For å avslutte med noe litt koseligere, og sette meg selv i et litt bedre lys har jeg akkurat (det vil si for 3 dager siden) postet noen brev... så om ikke så alt for lenge nå får noen heldige utvalge noe artig i postkassa.. ække mye å skryte av, men noe er'e iallefall... Så legger med et koselig bilde av meg som skriver brev! ^^


4 kommentarer:

Stress-Less-Tess sa...

HAAAAAAAAAHA! Frida og Dudley sitter i et tre!! :)

Emilie Blue sa...

Haha^^ jeg må også si at det var litt morsomt:D
MEN på imdb.com så er det masse sånne diskusjonstråder som alle sånn ca heter "when did dudley get so hot?!"
Så du er ikke alene.

Gleder meg veldig til brev da! Er jeg heldig kommer det rundt nyttårsaften, men pga. mye post i jula er jeg ikke sikker. Fingers crossed:D

FridaTrollet sa...

haha, joda, bare det at flesteparten refererer til at han er "heit" i Order of the Phoenix... noe han virkelig ikke er!! :P

men etter å ha sett Mother Courage på nytt har jeg fortsatt ikke forandra mening... han er ganske hot altså!! ^^

Emilie Blue sa...

hva? gjør de?
Jeg leste ingen av de, så jeg visste ikke DET...
Huff da... ja, da... da.. er du bare litt rar. ;P
men for alt jeg vet så har han forandret seg kjempemye siden O.o.t.p.
Og da er du ikke rar i det hele tatt!! Trøst deg med det du!