onsdag 27. januar 2010

Ringenes Herre...

Jeg regner med det ikke kommer som noe sjokk når jeg sier at jeg er en stor Ringenes Herre fan... tvert imot, regner jeg med at dere vet dette ganske godt fra før av. Og da regner jeg også med at dere vet hvor hellig jeg regner film-tid med Ringenes Herre...

Jeg godtar:
- Små kommentarer som kan belyse eller underholde hvis det blir sagt på riktige, uventfulle steder i filmen.
- miming av replikker
- synging på sangene (for det er det ytterst få av)

Jeg godtar ikke:
- høylytt leing på andre steder enn de morsomme
- "morsomme" kommentarer på upassende steder (Boromir som dør, Frodo-Sam scener etc)
- at noen sier replikkene før/samtidig/like etter skuespilleren gjør det...
- unødvendige stopp i filmen (det er jo pause halvveis inni - HOLD DEG!)

Ganske rimelige regler, sant?! :P
Så der satt jeg, som en stjerneelev. Jeg sa ingen av replikkene selv om jeg (la oss være ærlige) kan rundt 90% av alle replikkene... Jeg levde meg inn i filmen, og sa kun kommentarer som "åh, dette er så bra!".

Resten av forsamlingen derimot hadde ikke samme film-etikk som meg ser det ut som... Snakking, intern leing, "stop filmen, jeg skal ditt. Stop filmen jeg skal datt!", og mange kommentarer... som skulle være morsomme - men som ikke er det... ikke når det er Ringenes Herre vi snakker om, da er det ikke gøy med penis, bæsj og tiss humor

-"haha, frodo har lang tiss"

hva faen, sier jeg da!? Hva skjer med verden når selv ikke Ringenes Herre - Fellowship of the Ring er hellig?!

2 kommentarer:

Stress-Less-Tess sa...

Haha... i hvilken sammenheng kom kommentaren om Frodo? Lol

Men ja, enig.. det blir for dumt. jeg føler det samme om Breakfast Club

Emilie Blue sa...

merker jeg ble provosert bare av å lese det innlegget. Man kan bare ikke gjøre sånn! Og det gjelder ikke bare RH for min del men ellers også. Jeg er en film-nerd, jeg kan film. Jeg liker film. Og man ler ikke på feil sted, snakker høyt under filmen, sier replikkene eller glemmer å gå på do før man trykker på play.

OG I HVERT FALL IKKE UNDER RINGENES HERRE! Haaaaallooooo!
Du setter ikke, jeg gjentar ikke, for høye standarer.
Og jeg vil sette pris på om du kunne peke ut disse menneskene når jeg kommer, så jeg kan ta et alvorsord med dem.