tirsdag 23. mars 2010

Vagina monologene...

da kom jeg akkurat hjem fra en studentoppsetning av "Vagina Monologues", som er et siiinnsykt kult stykke, men dette her var iallefall ikke verdens beste oppsetning... til tider var den rett og slett ganske dårlig...
4 jenter bytta på og hadde noen monologer hver, og noen hadde de litt sammen. Jeg likte faktisk godt sammspillet mellom dem, og hvordan de brukte hverandre selv om det i prinsippet er monologer. Hva jeg IKKE likte var at de leste opp fra ark, dårlig regi, og kostymene... jeg har aldri forstått hvorfor 'Vagina Monologues' alltid blir satt opp med sånne sexy kostymer - stykket handler i prinsippet om å godta kvinners seksualitet og være komfortable med det og være åpne om det... sorriborri, men et korsett er ikke veldig åpent om noen ting og slettes meg ikke komfortabel.. gleder meg til oppsetningen i joggedresser... helst onepiece - som jeg foresten har veldig lyst på!!

uansett, dette fikk meg til å tenke på noen av de spørsmålene som ble stilt til de damene som ble intervjua som grunnlagg til stykket... Hva ville vaginaen din hatt på seg...? Hvis den kunne snakke, hva ville den sagt..?

... morro å tenke på!! (her kunne jeg f.eks. langet ut i lange baner om hva mine svar er, men tror dere vil ha mer interesse av å selv finne deres egne svar - er litt det som er poenget; få fokuset på din vagina) ;)

3 kommentarer:

Emelie sa...

Jeg anbefaler onepieze på det sterkeste! Det mest praktiske plagget ever. Men jeg vil fortsatt vite hva din vagina vil ha på seg... ;-)

Anonym sa...

Gah, enig om kostymepoenger. Kostymene må gjerne være "kvinnelige", femme fatale med 20-tallshår, kort sort kjole og knallrød leppestift, men det er ingen grunn til å være vulgær. Dessuten er det jo mye mer interessant å utforske hva kvinnelighet virkelig er, ikke bare gi etter for klisjeer.

Og ang. vaginaklær, så stemmer jeg for noe viktoriansk undertøy! :http://i846.photobucket.com/albums/ab26/citoyenne_bluestocking/wordpress/isabelle-huppert-20080318-390018.jpg

Stress-Less-Tess sa...

Kan man ikke bare kle vaginaen i pels...? Man må da ha litt klasse!